Hjälpande hand

Han frågade vid ett lämpligt (onyktert alltså) tillfälle.

Jamen självklart kompis, inga problem. Det fixar vi!

Sedan står man där med skruvdragaren i ena handen
och hammaren i den andra.

Pannan i djupa veck och inga räta vinklar.

Då kräks man på sig själv. Varför? tänker jag.

Igår kväll frågade han vad jag kunde tänka mig för ersättning.

Hör mig själv svara:

- Nej nej, ingenting kompis. Det kommer en tid när jag behöver din hjälp.

Ehhhhhh....

Han tog dock inte nej som ett svar som tur var.

Idag meddelandes att jag i vår/sommar har en eller två veckor i turkiet
att casha in.

Det är så kul att hjälpa till faktiskt, gör det gärna igen...

Då kan jag tänka mig New York eller så.

// Paps


Kommentarer
Postat av: V

Underbart!

2010-01-10 @ 00:25:51
Postat av: Jag

Eller hur. Den såg jag inte komma men tog den på volley :)

2010-01-10 @ 01:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0