Grodan

Ordningen är återställd.
Jämn vecka, välkommen.

Hämtat hem den minsta idag.
Som jag längtat min lilla groda.

Hon höll hov hos köksvännerna.
Talets gåva i kubik och full av bus.

Vi har precis avslutat kvällen med lite
detektivmysterie med Lasse och Maja.

Plötsligt tittar hon på mig.
Hon vill berätta något men det tar emot.

Efter lite lockande kommer det.
Hon gillar inte bajsmannen.

Han bara skäller säger hon.

Jag försökte få reda på vad han skäller om.

Svaren var lite luddiga och landade i det mesta.

Nu ligger jag här och vet varken ut eller in.

Skäll har nog ingen dött av men är han elak den fan..

Då blir han diarré sinom tid.

Kommentarer
Postat av: Madre

Eller så misstänker hon att

det kan vara något som pappa

skulle uppskatta att höra...

Ja, du vet...logiskt sådär

som barn tänker, att det skulle

kunna vara er grej.

Eller?

2010-01-11 @ 01:27:22
Postat av: Padre

Mmmmm det är nog så. Kanske därför jag tar ganska lätt på det också.

Vi bestämmer att det blir vår grej helt enkelt.

Pappan och grodans hemliga pakt mot bajsmannen. :)

2010-01-11 @ 08:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0