Är det bara jag tro.

Vi ska också tyda drömmar tydligen.

- Hej, det är jag, 1:an.

- Hej, hej

- Jo, han drömde inatt, en mardröm.

- Ok.

- Jag vet inte hur vi ska tolka den, han drömde att jag var död
  och du skulle hämta honom men försvann.

- Ok, jag tar hand om honom ikväll. Han behöver kanske sova i min säng då?!

- Ja, men vad tror du det betyder?

- Inte fan vet jag, han kanske också börjar ledsna på dig...

- Hmmmmprrrrrhhhh vad menar du med det??

- Ingenting, jag skojar. Jag vet inte vad det betyder.

Jag fattar inte, måste varje händelse tolkas.
Måste det analyseras in i minsta detalj.

Behöver det alltid landa i separtioner, mamma hit och pappa åt helvete.

Kan det inte bara vara så att pojkstackarn råkade se om krig
och elände på tv´s nyheter och drömde en otäck dröm?

Säger som tonåringarna, meeeh O R K A.

// Paps







Kommentarer
Postat av: E

Ja jösses... Analyserar hon sina egna drömmar lika noga. Kan man undra?

2010-01-11 @ 14:46:50
URL: http://thetingeltangel.blogg.se/
Postat av: V

Ja, eller så ser hon det som en ursäkt för att få höra Din röst.



Jag drömde förresten om Peter Harrysson i natt. Vi var ihop.

Jag levde mitt liv på gymmet. Han levde ut sitt på restaurangen.

Kan det ha något att göra med svälten i Afrika tro?

2010-01-11 @ 14:53:17
Postat av: Lena

Min dröm i natt handlade om ett radhus, det brann runt omkring oss och jag och yngsta dottern sprang omkring och samlade minnessaker i en stor sopsäck. T var utanför och grävde brandgångar. Ska på söndag fråga min drömtydare vad den betyder!

2010-01-15 @ 22:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0