15 år va hon, det sa jag va?

Arrrrrggggggghhhhhhh tjata hål i huvudet.

Efter många och långa samtal har jag meddelat följande.

Angående pengar skall telefonluren lyftas och ur munnen
skall frågan komma.

- Pappa, jag vill göra det här, kan du betala det?

Vägrar svara på sms med följande exempel.

Hej Pappa, jag vill låna 200 kr till den 25:e...Puss / din Dotter.

Har argumenterat för att hon måste sälja sin övertygelse om hon ska ha något.
Livet är inte så enkelt att man bara kan låna hipp som happ utan att betala igen.

För vad ska hon betala med?

Sälj in det du vill ha, ibland får du det. Ibland får du det mot en motprestation
och ibland får du det inte alls.

Så är livet.


Det går in och rätt ut igen.

Idag har anlänt:

5 st sms från 3 olika nummer.

4 meddelanden på msn.

3 mail på facebook.

1 mail på jobbmailen.

Detta inom loppet av en timme, på lunchen.

Dessa besvaras i ett enda meddelande, från jobbmailen.

Ring mig ikväll, Pappa.

Nu brinner det i fröken Femton. Jag är en konstig fan som inte kan svara,
som ifrågasätter henne, som vill ha lite på fötterna (läs pratat med hennes mamma)
innan jag går med på hennes äventyr i helgen.

Halleluja, tror jag stannar kvar på jobbet ett par timmar till.

// Paps


Kommentarer
Postat av: Me

:-)

2010-01-15 @ 08:04:30
Postat av: Anonym

Tänk vilken kraft dessa döttrar har på sina pappor!

2010-01-15 @ 22:00:45
Postat av: Livet runt 30...5

Efter en vecka på semester undrar jag om jag också kan få låna lite, säg 3000. Jag ringer inte med risk för att ditt mobilsvar redan är fullt av liknande förfrågningar;-)

2010-01-18 @ 10:02:24
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0