På tal om pappa

Jag ringde ett samtal för att få lite extra barnledigt över min födelsedag.

Samtalet kom att handla om min yngsta sons välbefinnande istället.

Han mår dåligt, trivs inte och så vidare.

Jag frågar hur och med vad.

Det tycks att det verkar jobbigt med flytt?!

Med flytt? Låter som en konstig sak att må dåligt av.

Jag förstår att det kan vara jobbigt i pojkens hjärna.

Hos mamma bullas det upp. MumsMums i parti och minut.

Bullar till frukost, grillad kyckling och chips till middag.

Godis alla dagar i veckan. Cola, fanta och all sköns läskeblask.

Hos pappa funkar det inte riktigt likadant.

Försöker hålla en hyffsad form av näringsriktigt födointag i veckorna
och lyxar till helgen (dock inte med chips som tilltugg till den grillade kycklingen).

Det är klart att han inte kommer in i det.

Hos mor behöver man inte städa. (Det ser verkligen ut som en krigszon)

Pappa tycker om att ha det hyggligt runt omkring sig.

Dessutom tycker han att det är bra att de kanske lär sig från början
att det inte städar av sig självt.


Pappan tror att det grundar sig i något annat, fan vet vad bara...






Kommentarer
Postat av: Sandy

Idioti hos morsan. Hellu? För va fhan, hur svårt ska det vara att lära sina barn lite ansvar för att ta hand om sin egen skit? Fortsätt med ditt sätt pappi, verkar klart vettigast.



Tår trampade på någon?

Opsi, my bad.



Kram



2010-02-04 @ 13:45:36
URL: http://sandyandthecity.blogspot.com
Postat av: Teresa

Pappan klapp, klapp, klapp



Regler och ansvar är precis vad de behöver lära sig.



På A svarar jag avundsjuka och på B chansar jag på avundsjuka, på något plan vi inte kan förstå.



Stor kram



2010-02-04 @ 18:36:36
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Me

Heja pappan!

2010-02-04 @ 21:23:31
Postat av: V

Va?! Gör inte du som jag?

Tuggar inte du maten åt dina barn ;)

2010-02-04 @ 23:39:35
Postat av: Lisa

Stå på dig, du är helt rätt ute. Låter som om det är mamman som är den vilsna och inte du.

2010-02-05 @ 08:24:48
Postat av: H.

Shit, det går kalla kårar längst ryggraden när jag läser detta. För ibland är jag så spyless på det jag har, men om detta är det jag får så stannar jag hellre kvar. Jobbigt.

2010-02-05 @ 20:47:38
Postat av: Anna

Jösses, nu blev jag mållös!

Postat av: sara

Du verkar vara en jättebra pappa åt lille grabben. Du är förmodligen hans klippa, fortsätt med det!

2010-02-09 @ 07:19:26
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0