Vi pratar

Det är många tankar just nu.

Lillmysan pratar väldigt mycket om
mamma och mig.

Igår morse sa jag till henne att
hon är den sötaste tjejen
i hela världen.
Svaret eller svaren kom direkt
och utan omskrivningar.

- Jag vet, Pappa...

Följt av denna lilla utläggning:

- Pappa, tycker du att mamma är gullig?

Jag svarar att det klart jag tycker, din mamma är jättevacker.

- Mmmmm, men ni pussas inte längre i alla fall, konstaterar hon.

- Nej, vi pussas inte längre.

- Synd....

Synd, inget mer, bara synd.

Resten av resan till skolan var det diskussioner om banan
kontra äpple till fruktstunden, varför det inte var ok att ha
kjol och linne när solen skiner (8 grader ute) osv.

Men synd, ja det är glasklart.
Synd är var det är.
Varken mer eller mindre.

Paps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0