Solen, barnen och toy´s r us

Vi sitter vid dukat bord.
Hon med ruffset och han med den långa ljusa luggen.

Jag är också där, åtminstone kroppsligt.
Mentalt är jag någonstans vid 19.15 ikväll...

Då tittar hon på mig med sina små blågröna ögon
eller hon spänner blicken i mig gör hon.

Så säger hon på allt annat än en 6-årings vis.

- Vad tänker du på Pappa? Du ser så fundersam ut.

Då tar brorsan vid.

Ja, Pappa! Sluta tänk nu och berätta
istället när vi ska åka till toy´s r us.
Du sa efter frukost, faktiskt.

Ja, jag sa ju det.
Det ska belönas, som det ska belönas.

Och Pappa ska köpa en JoJo.

Paps





Kommentarer
Postat av: Livet runt 30...5

Ja, vad tänker du på? Det kommer att gå som en dans. Och jag ska lyssna, insupa och kanske våga hälsa. Så tänker jag förhoppningsvis fota också om det inte lurar någon katastrof runt hörnet att reda ut. Vad spännande det ska bli!

2009-09-19 @ 12:19:07
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0