Fantastiska barnet (en)

Han har blivit stor på något sätt.

Han med det ljusa håret och det coola snacket.

Vi har en överenskommelse jag och barnen.

Sängarna ska bäddas, även min såklart (av mig).

Tänder borstas och kläder på.

Sedan hinner vi (barnen) kolla lite morgontv
innan vi drar som raketer till skolan.

Vi preppar allt på kvällen så blir det lite lättare.

Lägger fram kläder, tandborstarna laddade med
rätt tandkräm (jo, de har varsin).

Och storebror är grym.

Studsar upp, bäddar sängen,
hjälper syrran. För som han säger:

- Hon är ju inte lika stor som jag än.

Det har pågått några veckor nu.
Känner att till helgen ska jag belöna stora
lilla killen för hans slit.

Frågan är bara hur?!

Paps

___________________



Kommentarer
Postat av: C

Jag har fått förfrågningar tidigare om italienska kurs via internet. Jag kanske får se till och skapa en virtuell italienska kurs trots allt? :)



Ha en fin dag!

2009-09-16 @ 10:05:32
URL: http://meraviglia.se
Postat av: Pappan

Bädda hans säng. ;-)



Pappan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0