Ett långt meddelande

Vaknar av ett ljud från telefonen.
Det är många ord, vissa hårdare än andra.

Du meddelar att det var det.
Att det inte finns något värde mer.

Allt har med mig att göra,
mitt sätt att vara, hantera, ge uppmärksamhet.

Du har minsann gjort allt du kan.
Ställt upp, vart en kärleksfull människa.

Det är över ett år sedan.
Ändå blir jag fortfarande alldeles
kall av ilska när jag tänker på det.

Fegheten som du uppvisat.
Drivit mig framför dig som någon slags boskap.

Och när det inte passade längre,
ljugit dig grön.

Någonstans hade det nog vart enklare
om du bara sagt sanningen.

Erkänt kallt och hårt.
Så som du är, kall och hård.

___________________


Kommentarer
Postat av: C

Känns tokigt att bara säga hej under din fina text. Men jag säger hej i allafall... Får jag länka?

Ha en skön helg!

/C.

2009-09-11 @ 17:39:11
Postat av: Anonym

Andas, tänk glada tankar.

Den personen är inte värd att lägga energi på.

Fin helg önskar jag dig.

S

2009-09-11 @ 20:58:19
Postat av: Pappan

Håller med föregående, använd din energi till nåt bättre. Hon är inte värd den energin.



Jag finns här.



Pappan

Postat av: V

Det var fint. Jag förstår så väl.

Till skillnad från föregående

tyckare tror jag att det enda man

kan göra för att ta sig vidare är

att älta ett tag, gärna tidsbestämt,

och sedan vidare bort.



Huvudsaken är att man gör det snyggt ;)



Kram, V

2009-09-12 @ 00:20:13
Postat av: Jag

Hej C. Det går alldeles utmärkt att länka.



Tack fina ni :)

2009-09-13 @ 19:34:30
URL: http://vilsnafarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0