En man

Jag satt så där, i samtalet om denna värld.

Lilla jag.

Bredvid mig sitter fyrbarnsmamman.

Hon med alla ord, hon som berör, upprör, känner och tycker.

Hon som har så mycket över till alla andra.

Hon som jag skulle bjuda till månen och tillbaka om det bara gick.


Intill sitter ännu en mamma. En mamma som gått igenom allt

och lite till för att få ett andra barn.

Jag har läst och blir alldeles matt. Starkt och omtumlande.


Och så jag då.

Säljarn som svettades oceaner där innanför.

Som tänkte, men herrejävlar, här sitter jag, med dem.

Hjälp.


Stolt, stolt att fått vara del av det.

Tack

______________________







Kommentarer
Postat av: Karin J

Och du fyllde upp utrymmet och förgyllde. Jag är väldigt nöjd med hur det blev.

Kram, K

2009-09-20 @ 12:45:29
Postat av: Lena

Hade varit spännande att få höra er tala om den här världen.

Min egna nya värld ska förhoppningsvis börja i veckan. Målarfärg, penslar och tavlor är inköpta. Nu inväntar jag en livsnjutarkväll med mina nya världsprodukter.

2009-09-20 @ 17:18:57
Postat av: Jag

Härligt Lena, glöm inte en viktig detalj bara. Det röda, av god kvalitet.

Väntar med spänning på att se ditt första alster :)



Magnus

2009-09-20 @ 19:31:03
Postat av: Hon

Du fina!



:)

2009-09-20 @ 21:15:05
Postat av: Nora

Det var intressant att lyssna på er!

2009-09-21 @ 10:36:19
URL: http://spanonline.se/blogg/nora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0