Den vita stenen

Vi zappade en del i helgen.
Tyvärr är det så hos mig att allehanda
köpkanaler står högre i kurs än
SVT´s barnkanal.

Dock hamnade vi där och där var hon.
Jag minns det som igår.

Kan jag ha varit 6-7 kanske 8 år.
Hon var nog den första kärleken.
Den sockersöta flickan som bodde
i häradshövdingens hus.

Det var den största drömmen då,
att få vara "farornas konung"
och få tillbringa varma sommardagar
med fina söta Fiddeli.

Ska jag vara ärlig så är det nog
fortfarande en dröm.
Att få vara konung och ha
sin alldeles egna Fiddeli.

För hon finns väl på riktigt,
någonstans, måste vara så,
eller hur?


Kommentarer
Postat av: V

Ja hon är lätt att tycka om Fiddeli.

Mystisk och fjäderlätt.



Jag tycker om namnet Fiddeli.

Så lekfullt och kreativt.



Njut Helsingborg.



Kram, V

2009-09-07 @ 22:44:29
URL: http://här
Postat av: Pappan

Du låter bli Fiddeli, det är min första förälskelse.



Pappan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0