Den minsta

Hon är för skön min minsta sockertopp.
För inte allt för länge sedan tyckte hon
att det var en bra idé att hon bodde
en vecka hos mig, en hos sin mamma
och en hos A,A och A;s mamma.

För som hon sa - Då får jag ju träffa
mina syskon lite mer....

6 år, halleluja.

Idag har jag varit på hennes första föräldramöte på skolan.

Ditten och datten, blutten och blä...

Men hur det nu än är säger plötsligt fröken följande:

- Som ni ser har alla barnen ritat sina familjer och hängt
  upp här framme på tavlan.

- Men du Paps, din lilla tjej ritade bara sig själv och mamma.

- Jag?? ok

Fröken - Jo, vi frågade varför.

Hon svarade - Ja, jag är ju hos mamma
denna vecka.

Fröken - Ja jo, men alla syskon då?

Hon: Ja meh, fattar ni hur många det är.....

Ridå

Så nu vet alla föräldrar det också.



Paps


Kommentarer
Postat av: Hon

Lilla fina gumman. Pappahjärtat, hur mår pappahjärtat?



KRAM, V

2009-09-01 @ 23:47:30
Postat av: Han

Det mår ok, det kryllade av morsor, men han har bestämt sig för att köra sitt race, ända in i kaklet...



Kram M

2009-09-01 @ 23:55:44
Postat av: Glitterblomma

Underbart!!! Rak och ärlig. Det är ju så det är för henne. Och många många andra barn..

Kram!

2009-09-02 @ 00:32:59
URL: http://glitterblomma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0