Chilli

Mor & far har hela trädgården full med växter.
Inte så spännande med blommor, men väldigt vackert.

Däremot har de en del växter i uterummet som jag gillar.
Citron, fikon, vindruvor, paprika och framförallt chilli.

Fick ett tjugotal med mig hem häromdagen.

Hmmm vad gör man med 20 chillifrukter,
lite starka att käka som kvällsgodis.

Frågar kockkompisen, jaja såklart, torka...
I ugn eller torkskåp.
Fick bli ugnen, tror inte granntanterna uppskattar
om jag torkar chilli i tvättstugans torkskåp :)

Så nu käkar jag nötter blandat med tranbär
och kollar när frukt torkar.

Fin onsdagskväll till er också.

Kram Paps

Kommentarer
Postat av: Teresa



Tack! Dina kommentarer gör mig så glad. Hoppas (försiktigt) att våra vägar möts någon gång irl.



Kram



2009-09-02 @ 21:35:51
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Pappan

Kan eventuellt ersätta piri pirin.



Pappan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0