Måndagsmys

Har nog skrivit om detta förr.

Min idé om barnlämning och hämtning
i den veckoväxlande världen är som följer.

Jag tycker att man växlar på fredagar.
Då får man allt myset först innan skolgången
och alla andra "måsten" som hinner trötta ut de
små liven kommer sen.

Nu har jag turen att ha 2 exfruar.
Dessa 2 har dessutom pratat ihop sig.

Så nu byter vi minsta bruttan på söndag
och ljuslock på måndag.

Ingen dålig lösning det heller egentligen.
Varannan söndagskväll är jag själv med Nattis
och varannan med Adam.
Ger oss en kväll där bara vi kan mysa tillsammans.

Men det utstuderade sättet gör (gjorde) mig förbannad.
Efter lite eftertanke så kom jag dock på att det förmodligen
är precis det som man önskade sig. En ilsken irritation från mig.
Det ska jag inte bjussa på.

Nu har vi infört måndagsmys istället.

Start förra gången de små kom. Bio blev det då.
Gårdagen tillbringade vi på strike.
Adam och jag bowlade.
Nattis var inte lika begeistrad, så hon
stod i split, spagat, hjulade och dansade :).
Självklart duktigt påhejad av andra gäster i lokalen.

Avslutade kvällen på Ruffino med pizza till barnen
medans Farsan fick möjlighet att klämma i sig en delikatess,
ugnsgratinerade sniglar med massor av vitlök.

Det blir en fin start på veckan och trippla myskvällar minst.
För varken fredagsmys eller söndags är avskaffade.

Kärlek till mina barn // Paps



Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2009-10-13 @ 15:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0