händigt var det här.

Jag undrar om han har rätt, han arga snickarn.
För det har inte stämt hittills, trots fyra barn.

Mitt första hus inhandlades på auktion för
7 år sedan ungefär.

Hela och då menar jag HELA huset var i behov
renovering eller sanering kanske vi ska kalla det.

Den första månaden i huset avverkade jag
i snitt 16 timmar per dygn där.

Byta alla golv, bygga nytt kök, måla, tapeter mm mm.
Belönades jag med omänskligt mycket "wooolawooola"?

Nej, jag fick bygga en Altan på 30 kvadrat.

Men nu då, nu jädrar blir det åka av...

Nej, en ny tujahäck behövdes.

Så höll det på i fyra år. Till slut fanns det liksom
inget mer att göra om. Detta inkluderar också
omtapetsering i kök, hall uppe och två sovrum.
Färgerna var inte riktigt bra längre.

Så, nu var det dags att casha in...

Och så blev det, vi sålde skiten.
Förvisso med galet mycket vinst, men vad hjälper
det när jag gick omkring som en modern Zeb Macahan.
Blåbyxor istället för mockabrax, men i övrigt var likheten slående.

Så, vad nu?

Jo ett nytt hus, med precis lika mycket jobb.
Den enda skillnaden var att nu var allt lite dyrare,
lite finare. Laminatgolven blev dyraste trägolven.
Ikeaköket blev Länghem.
Bänkskivorna i trä blev svarta granit skivor.

Nio månader senare blev det....

Skilsmässa.

Händiga får mer sex, my ass.

De får mer att göra, åtminstone med fel andra hälft.

// Paps


Kommentarer
Postat av: Livet runt 30...5

Blåbyxor är inte att förakta...snickargrannen cashade in på två håll även om det också slutade i skilsmässa. Men jag lovar dig att de nya köparna var nog överlyckliga över alla fräscha ställen att woolawoola på:-)

2009-10-08 @ 08:32:42
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: V

Fasen, den mängden jobb och inget ligga...

Otroligt!

2009-10-08 @ 09:38:08
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Virrmaja

läste den där rubriken på löpet. Kan bara säga att det finns inget sexigare än hantverkare...tycker iaf jag, men det är ju min lilla åsikt!

2009-10-08 @ 15:19:27
Postat av: V

Ja du Virrmaja... Sexigt, jag vet inte. Vad f-n är sexigt?

Just nu skulle jag igång på ren och skär vänlighet.

Kanske toppat med ett snällt ord och en kram.

Jag skulle spinna i dagar. Då också.

2009-10-08 @ 17:11:52
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Virrmaja

Han som hanterar sina verktyg, skapar,

muskler som jobbar, kroppen som svettas å doftar,

mmm... ja är inte det sexigt så säg...

2009-10-08 @ 18:44:28
Postat av: Pappan

Jag talar av egen erfarenhet. Händiga män får mer........jobb. Så ser det ut för mig i alla fall, just nu.



Snickrande Pappan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0