Förvirrat

Aningens rörigt blev det.
Den lilla ska (skulle, ska) på kalas på fredag.

Plötsligt dök livets första skoldisco upp.
Rättning i ledet, för första discot går liksom inte
att missa alldeles oavsett.

Till råga på allt är det mammas kompis son som
skulle hålla kalas, varpå det blev samtal dit för ändring.

Detta var gårdagskvällens dilemma, som löstes utan
några större mankemang.

Idag, en lätt sovmorgon och raskt tempo till fritids.
Väl på plats pratar jag så äntligen med en vuxen om
det uppkomna discot.

Nej nej, det är inte kl 18 på kvällen,
det är på dagen, på fritids.

Tydligen var det inte bara min stjärna som
kokat ihop detta, utan 10 tjejer som hade bestämt
och meddelat detta hemma.

Så nu har vi ändrat igen, det blir kalas.
Känner jag min dotter rätt så blir det nog disco också.

Undrar om man ska vara med och svänga sig i dansen.



________________________

Paps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0