En hyllning

Som jag skrivit förr så är jag en riktig sucker
när det gäller att få komplimanger.

Att bli kallad fin, snygg, duktig, poetisk
snäll, stark, händig, bra i sängen.....
(inte för att någon sagt just det
men jag har i alla fall fyra barn, så jag vet hur man gör)
är en skön resa för egot.

Men hur det än är och när saker och ting kommer omkring,
den största hyllningen till dig själv är när dina nära
meddelar att de älskar dig bortom all gräns.

När dotter 15, kramar om dig och tycker att,
du är så bra pappa.

När lintotten 9, spöar brallorna av dig i Wii
och frågar om vi ska sätta på ett annat spel som jag kan,
bara för att jag också ska få vinna.
(vet iofs inte vilket spel det skulle vara)

När stora killen 17, talar om hemlisar som bara
vi har tillsammans.

När lilla ärtan 6, kryper upp i knät och stryker sin
lilla hand över min kind.

Det är balsam för själen.

Men det är en sak som är viktigare,
för utan det kommer dina nära inte tillräckligt nära.

Älska dig själv.

Så tror jag i alla fall.

_______________


Kommentarer
Postat av: C

Man har alltid med sig själv vart man än går. Dina barn kommer att bli stora och flytta hemifrån. De kommer alltid att älska sin pappa. Men de vill älska en pappa som älskar sig själv också. Man har sig själv närmast, livet ut.

Är man lycklig i sig själv har man mycket att ge till andra...



/C

2009-10-05 @ 15:03:45
URL: http://meraviglia.se
Postat av: Livet runt 30...5

Och så är det! I mina bästa stunder lyckas jag och då är livet en fest, därimellan får man kämpa för välbefinnandet och att tycka om sig själv. Som idag...men nu kanske det börjar vända efter att jag gjort något som jag är världsbäst på i mina ögon - att måla vitt.

2009-10-05 @ 15:26:52
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: V

skratt härligt.

nu fick du mig att le stort.

tack.

2009-10-05 @ 16:57:54
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Livet runt 30...5

Nu har jag tänkt på det här mer eller mindre halva dagen och insett att jag måste vara urusel i sängen, jag som inte lyckats prestera en endaste unge för egen maskin (tack gode gud för provrör). Nu hoppas jag bara att min man inte har insett bristen på kvaliteter...

2009-10-05 @ 19:08:29
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: Livet runt 30...5

Nu har jag tänkt på det här mer eller mindre halva dagen och insett att jag måste vara urusel i sängen, jag som inte lyckats prestera en endaste unge för egen maskin (tack gode gud för provrör). Nu hoppas jag bara att min man inte har insett bristen på kvaliteter...

2009-10-05 @ 19:08:49
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0