Bosse bildoktor

I yngre dagar åkte jag som första bil en grå saab 900.
Den servades av mig själv, på pappas garageuppfart.

Bromsskivor, nya belägg, till och med spindelleder löste man på den tiden.

Idogt arbete lönade sig dock. Det kom en tid när jag fick företagsbil.
Rassel till verkstaden var 2000:e mil eller så.

Bilen borta en dag, ibland två.
Skitiga killar i overall, som la plast på sätet för att inte smutsa ner för mycket.

- Ja, du vet kisen, länkarmen på höger fram är lite jackig, tar en dag extra eller så...

2009

- Hej, jag skulle behöva serva bilen.

- Ok, kom in på torsdag kl 9.15.

-Bra, lånar ni ut en kärra över dagen?

- Haha, vet du, dom dagarna är förbi. Du kan ta en kaffe medans vi ordnar servicen.

- ????? jaha...


42 minuter tog det.

Mekanikern (datateknikern) tittade lite konstigt på mig när jag frågade hur han fick
in motoroljan i Laptopen...

Får mig att fundera på nästa steg.

- Pling...du har ett sms från M-bilar.
  Din bil har just blivit servad, vi passade på att regummera dina däck
  från vår satellit, då de bara hade ett mönsterdjup på 4 mm.
  Ha en fortsatt bra dag, M-bilar.


 

Paps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0