Att göra så gott man kan

Det stör mig ibland.
Jag gör allt jag kan för att det ska vara bäst, för alla.

Att då, via omvägar dessutom, få veta att det
skulle vara någon sorts fasad och att jag inte
är sådan egentligen.

Det gör mig förbannad, riktigt jävla asarg faktiskt.

Att inte kunna hantera sin egen självgodhet och
lasta en massa dynga på andra är det mest förkastliga
jag vet. Tron i att jag skulle bjuda någon på något
och på så vis vinna en småaktig kamp är bara löjlig.

Framförallt när det inte är, kommer bli eller någonsin varit en kamp.
Snarare ett konstaterat faktum.

Så, ta dig i brasan eller inte, mig kvittar det faktiskt.

Paps

Kommentarer
Postat av: E

Jag förstår att du ilsknar till på såna beskyllningar, men jag kunde ändå inte låta bli att dra på munnen åt ditt: ta dej i brasan. :0) Men du vet väl att folk är experter på att projicera? Man ger andra skulden för sånt man själv tänker och tycker och är. Man får försöka låta bli att ta åt sej antar jag.



Kram//E

2009-10-13 @ 15:31:24
URL: http://thetingeltangel.blogg.se/
Postat av: Livet runt 30...5

Tycker att det låter lite milt i sammanhanget, själv hade jag nyttjat det starkare "skit ner dig" utan att alls veta vad det rör sig om.

2009-10-13 @ 18:21:36
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0