365 dagar

Ett år har gått, eller kanske mer ändå.

Parkerar min bil i punkts parkeringshus var morgon jag ska till kontoret.
Förhållandevis jämn i min tidslinje. Mellan 07.38 och 07.42.
Åtminstone jämna veckor.

Varje morgon sitter en man där.
Han sitter på bänken vid nedgången till bingon.
Ibland äter han ett äpple men oftast läser han metro.
Gårdagens metro.

Kläderna ser nästan ut att vara desamma.
En ganska grå man med grå kläder.

Jag passerar, hälsar nickande.

Och så funderar jag...

Vem är han, vad gör han?!

Hemlös kanske...nej, jag tror inte det. Han ser för hel och ren ut.

Arbetslös som väntar på förmedlingen ska öppna...ja, kanske.

Arbetslös som väntar på förmedlingen ska öppna och som ändå åker
tidigare till "jobbet" för att hustrun ännu inte vet om att han är arbetslös...
Det är min skarpaste teori.

Men jag har också tänkt i banor som
snuskgubbe,
skön kille som gillar att sitta en stund och fundera, 
kille som alltid får vänta på en jobbarkompis som han
samåker tåg med till arbetsplatsen i Stockholm....
osv osv

Nej, imorgon tror jag att jag frågar.



// Paps



Kommentarer
Postat av: Livet runt 30...5

Ja, imorgon frågar du för nu vill jag också veta. Och kanske dessutom tar mig en tur förbi och spanar in filuren.

2009-10-14 @ 14:27:21
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: V(moi)

Spännande! Jag säger som Kristina; imorgon frågar du.

2009-10-14 @ 22:08:57
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0