Om att göra en tavla

Så är jag klar med min senaste tavla.
Eller klar och klar, det kan hända att jag drar dit några streck till.

För er som aldrig provat, gör det.

Det handlar inte om motiv, konstärliga krumelurer eller porträttlika avbildningar.

Vad det handlar om är avslappning.

En stor vit yta, färg (bara de nyanser man gillar), några penslar och skön musik.

Ett glas rött är bra att ha till hands också, det gör att man känner sig lite mera så
där konstnärligt svår.

Det är min övertygelse att alla kan och man blir glad av det.

Vem vet, vi kanske kan starta en målarcirkel.

// Paps


Edit: Just denna ska jag ge bort också, det känns spännande...

Kommentarer
Postat av: Livet runt 30...5

I´m in! Men det måste vara luktfri, vattenbaserad målarfärg i mitt nuvarande tillstånd. Rödvinet måste jag väl också avstå...Känns som att njutningen just försvann...

2009-11-30 @ 15:52:46
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: Linda

Det fanns en tid när jag gjorde precis som du; skön musik, ett glas rött och en gapande tom duk. Fantastisk känsla att måla...jag måste ta upp det igen. Nuförtiden blir det mest vattenfärg o legobygge....

2009-11-30 @ 18:32:38
Postat av: V

Jag har målat en del i mina dagar,

i grupp och sena kvällar och nätter

för att sätta arbetsproverna.



Nu aktar jag mig för det. Också.

2009-11-30 @ 20:04:05
Postat av: V

Jag har målat en del i mina dagar,

i grupp och sena kvällar och nätter

för att sätta arbetsproverna.



Nu aktar jag mig för det. Också.

2009-11-30 @ 20:04:13
Postat av: E

Det låter strålande, jag vill måla cirklar! Eller i cirkel iallafall. I vit rock och basker. I´m in! :0)

2009-12-01 @ 08:26:44
URL: http://thetingeltangel.blogg.se/
Postat av: Jag

K: Vi löser det, skyddsmask på om inte annat. Njutningen sitter inte enbart i vinet, vilket är bra.



L: Det är fantastiskt och det är aldrig försent att ta nya tag, man kan ju måla av legobitar ;)



V: Jag vill att du slutar akta dig.



E: Vit rock och basker, sweet, att jag inte tänkt på det innan ;)

2009-12-01 @ 08:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0