Johnnie och Mattias

Denna vecka har till stora delar handlat om jobb.
Jobb på jobbet, hem, på med snickarbrallor,
jobb hos kompis. Mitt normala jobb kräver
inte så mycket kroppsarbete. Bilkörning och
att vara lite len i munnen när så behövs.
Skönt att få jobba hårt med kroppen.
Då känner jag att själen också får
sin beskärda del.
Tankarna får sväva fritt i det blå.
Kroppen skruvar gips, huvudet är på
vacker strand i västindien.
Kroppen målar vägg, huvudet ser fram
mot spännande möten.
Kroppen slår hammaren hårt på tummen,
huvudet skriker aj som i hela helv-e,
men återgår snart till det vackra.

Varje gång jag hjälper en vän i nöd
känner jag en oerhörd tillfredställelse.
Kropp, huvud och hjärta blir positivt
och energin flödar.
Gratis uppåttjack kan man kalla det.

Jag har också hunnit med två svängar till
en fantastisk plats i vårt vackra Västerås.
Var tänker jag inte säga, för just nu är det mitt.

Vet egentligen vad jag ville med det här,
men så är det i alla fall.

Kram alla vänner.
Nu är det helg.

// Farsan


Kommentarer
Postat av: E

Jag gillar när folk sjunger Västerås-lov. Alltför många gnäller på den här stan och dess invånare. Jag å andra sidan gillar min vackra hemstad, och en hel del av dess invånare med. :0)



Trevlig helg!

2009-05-08 @ 15:31:39
URL: http://thekaleidoscope.blogg.se/
Postat av: Pappan

Då vet du hur jag har det hela dagarna,och på helgerna kör jag lite bil och är len i mun. :-)



Pappan



PS. Show me your place and I show you mine. DS.

2009-05-08 @ 18:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0