Drömmen

Jag har någon form av kroniskt fel.
När jag än går och lägger mig och oavsett tillstånd,
så vaknar jag sällan eller aldrig efter 07.00.
Så också igår morse, 06.00 schön guten morgen.
Skit fan, jag som till och med preppat de små att det var
ok om dom sköt till pappas dörr och kollade en stund
på tv i stillhet.
Låg där och fiffilurade, sen bestämde jag.
Nej nu SKA jag sova en stund till.
Förvånat öppnade jag ögonen igen, tittade på
klockan.......09.22
Knäpptyst i lägenheten, hostar till lite, ingen reaktion.
Ropar till slut på dem. Då kommer dom smygandes.
Min lilla prinsessa och min lilla myskille.
Dom kryper upp i sängen och tittar på mig.
Unisont säger dom;
Pappa, har du sovit gott?
Åhhh ni är så fina mina vackra små.

MysPaps


Kommentarer
Postat av: Teresa

Lite pensionärsvarning att alltid vakna samma tid, elleeer ;) Jag hade en liten två-åring hemma hos mig i helgen, det var supermysigt att få hämta upp honom till min säng och kura ner oss. Tur att jag har små att låna nu när min grabb är för stor för att mysa med morsan.

2009-05-18 @ 11:19:38
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Glitterblomma

Jag skulle skriva " Underbart" men så kom jag på att jag nog alltid gör det här :) Men ....det är ju så...så underbart! kram!

2009-05-18 @ 11:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0