Positivt är grejen

Jag har gått igenom en del i livet.
Tror att jag nu, 38 år gammal, lärt mig
det viktigaste av allt.
Positiv inställning.
Klart jag också har downs,
men dom känns mindre djupa
och jag kan faktiskt styra över dem.
Placera dem när jag är själv,
när ingen annan stackare behöver
lida av dem.

Har också lärt mig det näst bästa.
Bra vänner ska man vara rädd om,
mycket rädd om.
Dom hjälper dig att uppnå den där
positiva attityden.
Avskärma saker och människor i
din närhet som tar din energi.
De är inte värda dig och ditt liv.

Hitta de fina, vackra istället.
De som skänker dig energi
och ger dig glädje.
De finns där, gäller bara att se dem.

Lev, lev som att varje dag vore den sista.

________________________

Kommentarer
Postat av: Glitterblomma

..och tårar trillar nedför mina kinder.

Kram till dig!

2009-06-25 @ 23:33:39
URL: http://glitterblomma.wordpress.com
Postat av: Anonym

Så sant

Utan vänner vore man bara en blöt fläck ibland

2009-06-26 @ 00:44:53
URL: http://frkcharlotte.blogg.se/
Postat av: Pappan

Det har du fan med alldeles rätt i! Vi får väl komma ihåg det imorgon kväll på banan.



Pappan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0