Längtan

Det slår till ibland och just nu ganska mycket mer än ibland.
Knepigt det där, hur det bara kan rusa över en.
Som stora vågor av känslor, varma sköna mysiga känslor.
Igår kom i alla fall lilla prinsessan, mmm det är bland det bästa.
Kärleken i hjärtat, när hon kryper upp i knät, klappar mig på kinden
och säger, Pappa, jag älskar dig så mycket.
Då, liksom med längtan, gungar det till som en lättare jordbävning.
Ja min prinsessa, jag älskar dig så mycket också.
Och idag kommer Prinsen, han med det ljusa håret.
Det vankas bollspel, glass, godis och mys.
Tror kanske att prins ljushårig ska få prova på golf också.
Han kan tänkas ha talang, och då kanske Paps kan sluta arbeta om några år :)
Den här veckan kommer nog gå fort.
Sedan är det bara dagar kvar tills pappans andra längtan kanske mildras.

Dessutom skiner solen som aldrig förr.

Längtansfulla kramar

// Paps

Kommentarer
Postat av: Teresa

Åh, så vackert du målar med dina ord. Din värld och ditt liv måtte vara vackert.



Krem/T

2009-06-22 @ 21:43:02
URL: http://teresafagersta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0