Polis polis potatismos

Tillbringade hela gårdagens kväll i snömoset på väg hem.

Och hade det inte varit för Katrineholms Starsky and Hutch
hade jag varit hemma åtminstone 30 minuter tidigare.

Ja, jag vet. Det är inget att haka upp sig på.
Men jag gillar inte sådan attityd och onödigt tidsspill.

Framför allt inte när jag kört 80 km/h i 30 mil.

Vid rondellen ut ur Katrineholm stod en långtradare på
både tvären och bredden.

Omöjlig att passera och därmed framföra bilen i en korrekt
vänstersväng i rondellen.

Mitt i vägen står stinsen med sin fina lysande röda stav.
(påminner en hel del om någonting helt annat, men det höll jag för mig själv)

-H A L T, du får vända och köra runt hela staden. Det pågår bärgning.

No shit Sherlock.

- Men du, det är 50 meter. Det skulle inte vara möjligt att ni två
bara släpper mig dessa metrar och låter mig köra åt fel håll i rondellen??

Jag menar, det är ju inte direkt autobahn här. Faktiskt finns det inte
en endaste bil förutom min, lastbilen, bärgaren och er blinkande tröska.

- Du grabben, nu gör du bara som jag säger, uppfattat?

- Ja, jo, men förbannat jävla pissonödigt.

Nåja, jag kom hem i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0