Rutiner

Ja, nu är vi på banan igen.
Varannanveckaspappa.
Skulle nog kunna tänka mig
att vara heltidspappa.
Hinner baske mig knappt lämna
dem så är saknaden total.

Minsta sonen börjar växa till sig,
9 om två veckor.
Börjar bli lite som någon gammal
reklamfilm jag tror jag sett.

- Ehhhh, du pappa...
- Ja, Adam...
- Kan jag ta sportbladet...

Skönt, men lite skrämmande också.

Men ibland går det tok.
Inför middag i veckan hör jag plötsligt
ett flatgarv i köket.
Frågar vad som är så kul.

- dom har stavat fel till Gösta på drickaflaskan...
- vad menar du, Gösta??
- Ja, kolla här....
- Ok, min son, läs igen...
- Ja, det är felstavat...
- Nej, Adam. Det står Trocadero från Guttsta Bryggeri...
- jaha, det var ett konstigt namn..........

En annan gigantisk nyhet kom via sms under gårdagen.

Pappa vet du :-)
Jag har skaffat kille, vi har varit ihop i två veckor...

Hon, den där lilla som plötsligt är 15 år... Hjälp..

Under eftermiddagen dök dom upp,
med konstiga röda märken på halsen.
Trots sugmärken var det en sympatisk pojk
och dessutom fotbollsspelare. Inte illa min lilla tös.

Tiden går, fortare än snabbast.

Paps






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0