ORD

Tänk att ord, som bildar meningar, som bildar
sammanhang kan vara så vackra och brutala.

Den ena stunden för man sådana verbala
snytingar som man bara har lust att gå upp
i molekyler och återskapa sig som en lus på väggen.

I nästa andetag (eller dag, eller vecka, eller så) bli
alldeles varm i kroppen av samtal som verkligen berör.

En annan grej med anknytning till ord.

Någon sa till mig att det här med blogg verkar
vara, "Typ, klubben för inbördes beundran"

Har tänkt lite på det. Fuck No, skulle jag säga.
Facebook, det är mer åt det hållet tycker jag.
Även om det är kul också.

Nej, jag tycker nog att här kan jag skriva vad jag vill,
när jag vill och hur jag vill.
Vilket jag inte skulle göra på fejjan.

Dessutom gillar jag inbördes beundran, så det så.

Och idag är det fredagsfredag, hela vägen till imorgon.

Paps


Kommentarer
Postat av: Pappan

Du har alldeles rätt i det, du som jag har nog en blogg som ett extra andningshål, där vi kan sätta ord på tankar och funderingar. Inget behov av att bli bekräftade. Men det är uppskattat att det finns de som tar sig tid och läser, kommenterar det man skriver. Fast som sagt var, så är det inte det viktigaste, utan att få ut det som finns där inne.



Pappan

Postat av: Teresa

Blogg is tha shit! Trevlig helg och kram

2009-08-28 @ 23:51:56
URL: http://teresafagersta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0