Vi ger det ett försök igen, bloggen alltså.

Vilsna Farsan, det är jag det. Eller vilsen och vilsen. Kan laga mat,
slår dem fortfarande i guitarr hero (iaf 5 och 8-åringen), läser sagor och så.
Men nog är man vilsen ibland.
Som när Nattis 5 frågar varför jag och mamma inte tycker om varandra, tufft ämne, både
för henne och mig. Hur förklarar man? Vad skyller man på? För det gör man, skyller på något.
Dock aktar jag mig noga för att skylla på mamma, men jag säger heller inte att pappa var nog en skitstövel emellanåt.
Eller när Adam 8 frågar varför han inte får vara vaken till 10 på vardagskvällar. Det får ju hans kompisar påstår han.

Ja hur som helst, dom här frågorna kommer vi nog tillbaka till.

Spännande det här med blogg. Vi lever i en internetvärld som snurrar snabbare än centrifugen i nya tvättmaskinen i källaren. Vad är det som gör att sådana människor som Alex och Calle Schulman blir så vansinnigt populära, eller att halva befolkningen (nåja lätt överdrift) följer en tjej i övre tonåren.

Ja i detta tänker jag ge mig in, givetvis utan mål att varken slå de mytomspunna Schulmans eller blondinbella.
Däremot hoppas jag kunna bidra med sådana positiva, roliga, fundersamma saker som vissa av mina vänner och mina barn ibland delar med sig av.

Ja det var första inlägget. Svårt, men ändock en start.

mvh Vilsna Farsan

Ps idag har vi (jag) städat och lagat middag (köpt pizza), visst är livet härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0