Vårblommor, golf och bränt gummi

Mitt liv består av två världar just nu.
Jämn vecka = barnvecka = kontorsvecka Lämna / hämta dagis, skola.
Planera / inhandla frukostar, luncher och middagar.
Dansträning, fotbollsträning, kalas, kompisövernattningar
och allt annat mellan himmel och jord som det innebär med de små.
Jobba på närort, dvs aldrig längre än Stockholm.
Dessa veckor hinner man inte reflektera över så mycket runt omkring.
Handlar mest om att vara en så bra pappa som möjligt.
Ojämn vecka = barnfritt (nåja nästan iaf, får ju dras med mig själv för jämnan) = sällan kontoret.
Ojämna veckor reses det mycket. Anställd av ett företag i norra Tyskland,
så det blir många mil som oftast. Det är då man får möjlighet att stanna upp mer,
se, lukta, njuta. Vi har ett vackert land. Alldeles speciellt så här i vårtider.
Blommor slår ut i vägkanten, dofterna som slår emot mig när jag efter
50 mil i sträck inte kan hålla mig längre. Att kombinera detta vackra
med någon av alla de otroliga golfbanor vi har i vårt land är magiskt.
Och då menar jag ur ett naturnära, doftande perspektiv.
För själva golfen, den underbara, förbannade, härliga, frustrerande jädra skitsporten
kan vara allt annat än mjuk, len och väldoftande.
Men jag har lovat mig själv att njuta mer av upplevelsen och förtränga de sneda utslagen,
duffade inspelen och missberäknade puttarna.
För hur det nu än är så är det bara en lek. Låter ju bra i alla fall :).
Så om jag passerar er i bilen någon dag och det luktar bränt gummi,
så är det förmodligen jämn vecka, tisdag, och bråttom till fotbollsträningen.

// Farsan


Kommentarer
Postat av: Anja

Hej Kompis! Vad jag är glad att jag hittade hit! En blogg som hamnar i favoritmappen. :) Så länge sedan vi jobbade ihop, men jag hakar på här helt enkelt.



Härligt att läsa om dina tankar i vardagen och om din kärlek till dina barn. :)

2009-04-16 @ 23:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0