Livslust vs självömkan

Kvällen har gått till packning, kombinerat med facebookande (detta fenomen),
något inlägg här.
Slog mig till sist ner framför tv:n med ett glas vitt.
Zappade lite och hajade till när jag kom till Tv3 och Diagnos Okänd.
Programformatet är ett skämt, men det var inte det som fångade min uppmärksamhet.
Pontus som var huvudperson i denna veckas program känner jag.
Eller känner, han är sambo med min bästa väns tjejs syster.
Svåger kallar man det kanske.
Blev så berörd av att se och framförallt höra en människa
som inte alltid har det så lätt ändå brinna av en lust och en vilja som vi andra
inte är i närheten av. När han dessutom droppar ett hemsnickrat talesätt
bestämde jag mig för att stjäla det rakt av.

"man tar det man har, och gör det man kan" Pontus Johansson
.

Så ska jag leva mitt liv från nu.
Tack Pontus, det blev en bra kväll idag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0