Underbar reflexion.

God morgon

En smått kaotisk morgon, precis som den brukar vara.
Trötta barn, trött farsa...men på något sätt skönare en vanligt.
Barnen och jag ser verkligen fram mot resan till sälen imorgon.

Men iallafall mitt i allt, när vi (jag & Nattis, Adam avsläppt) sitter där i bilen på väg till dagis, då kommer
en sån där obetalbar.
Nattis säger plötsligt:
Pappa, om man blandar gult och svart så blir det rött.....
Jasså svarar jag, blir det???
Ja, för när jag tittar mot solen och blundar så blir det rött....och så blir det när man ritar också faktiskt.

Vad säger man där då? Tar man udden av det helt genom att säga att det inte alls blir rött?
Eller låter man det bara bero och tar det en annan gång.

Underbart är det iallafall när de små får för sig något.

// Farsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0