Till mina små

Ni är mitt allt mina dyrgripar.
Det är underbart att få vara er pappa. Höra era underfundiga kommentarer.
Se er bli större och mer världsvana för var dag som går.
Det händer att vi kraschar också, ibland så att en seriekrock på autobahn
liknar en tur med radiobilarna i jämförelse. Men vi reder alltid upp det.
När lilla prinsessan lägger huvudet på sned och frågar om hon inte kan få sova i
min säng inatt för att som hon säger
" då slipper ju du gå upp om jag vaknar, pappa".
Eller när Adam kommer hem med ett egenhändigt skapat
påskkonstverk som är så fint att jag nästan börjar gråta.
De stora barnen har ju sitt sätt att visa sin kärlek på, eller uttala sin kärlek.
Kan låta ungefär så här. Öhhhhhh men, du är typ fett bra Farsan.
Har kommit fram till att det nog betyder ungefär "Jag älskar dig Pappa". Och vet ni.
Jag älskar er också, typ fett mycket. Bara så ni vet.

Er pappa, farsa, och ibland surgubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0