Fredagstorsdag

Mmmmm valborg, vad var det man sa, amatörernas afton.
Tänk att man skulle bli vuxen, eller åtminstone gammal
nog för att tycka det blir en mysig kväll med barnen
och inte ett tillfälle för brakfest med kompisar.
För vuxen är det nog ganska många som kan
skriva under på att jag inte är.
Hur som helst, tiden går och när dessa dagar
dyker upp i almanackan så kommer ett
och annat minne också flygande. Vissa med väldans
massa humor, andra mindre roliga att minnas.
Konstigt att vissa dagar kan påverka ens sinnesstämning
så markant, trots att den kopplade upplevelsen tilldrog
sig för en evighet sedan.
Idag är en bra dag och därför slår jag till med en liten hyllning.
Mannen och hans leverne kanske man ska förkasta men
jag tycker texten är bra och den lyfter mig.

Så tack Kenta i din himmel, tack för fin text.

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Jag ser måsarnas flykt
Jag ser solglittrets dans
Jag ser fram emot härliga tider
Jag ser kvinnornas ben
Jag ser ögonens glans
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Jag hör skrattande barn
Jag hör slussarnas brus
Jag hör till de få som kan leva
Jag hör inre musik
Jag hör vindarnas sus
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida
Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer

nanana....

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

HAMMARBYYY" ;)



Kram, V

2009-04-30 @ 08:29:25
Postat av: Maria Nilsson

Tack ska du ha!

Det var väldigt snällt av dig.

:)

2009-04-30 @ 09:59:45
URL: http://mariaofsweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0