En morgon, vilken som helst

Jag vaknar av tassande fötter. Låtsas fortsätta sova.
Känner hur det gungar till när hon försiktigt kryper/smyger upp i sängen.
Väntar en stund, sedan kommer den mysiga, men också kalla,
känslan av små iskalla fötter mot mitt ben.
Hon trycker sig nära nära och bara ligger där.
Efter en stund frågar jag om hon sovit gott, får bara tung andning till svar. 
Jag slappnar också av och slumrar en stund till.
Efter ett tag vaknar vi, ligger där, gosar, busar, killas..
Jag betraktar henne, min lilla prinsessa. Hon med håret skönt ruffsigt.
Hon med den söta rosa/röda Hello Kitty pyjamasen. 
Hon med dom vackra blågrå ögonen som ser på mig.
Hon frågar vad det blir för frukost. Jag undrar vad hon vill ha.
Juice och omelett svarar hon, gärna med oliver och skinka i.
Vi hjälps åt i köket, nu är storebror med också.
Lintotten som gärna passar på att spela legobatman eller något annat
spel medans vi busar.
Han vill ha gröt, bara det inte är havregrynsgröt.
Jag njuter i fulla drag, att få vara tillsammans med mina änglar.

Ni är bäst // Pappa


Kommentarer
Postat av: E

Small world! Jag fick ett tips om den här bloggen och så visar det sej att jag till och med vet vem skribenten är. Kul med en "manlig" blogg! Ha det gott! //E



P.s Du tränade min äldste son i fotboll så jag antar att jag inte är lika igenkänd av dej... D.s

2009-04-14 @ 20:30:28
URL: http://thekaleidoscope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0