Den första här

Så är hon äntligen här igen.
Min lilla vackra gosunge.
Vi har ätit glass, hälsat på farmor & farfar, cyklat,
smörjt torra händer och fötter,
busat och läst tjorven.
Nu sover hon sött i pappas säng.

Idag dök en ny diskussion upp i baksätet.
Det handlade om polisen och deras möjlighet
att stoppa bilar och se efter om de vuxna
som kör har druckit sprit.
Vi pratade och jag förklarade.
Plötsligt avbryter hon polispratet med följande:
Pappa, om vi krockar någon gång så
får vi kanske åka ambulans.
Det skulle vara kul.
Många är de tankar som far runt i
en sexårings huvud.

Imorgon kommer fotbollsstjärnan också :)

Sov gott Vänner.

// Vilsnafarsan

Kommentarer
Postat av: E

Nu blev jag längtig efter min Lilleman... Men veckorna går ju fort, det är snart fredag. Ha en skön måndag! :0)

2009-04-27 @ 08:21:35
URL: http://thekaleidoscope.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Det är stort att vara förälder, en ynnest.

Fina lilla ärtan!



Kram, V

2009-04-27 @ 09:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0