Carlströms, ljuva carlströms

Mor & Far kommer på middag till oss imorgon.
Då pappa är en ganska duktig hobbykock,
måste jag anstränga mig lite för att...
ja som vanligt, manligt, slå honom :)
Tog därför en tur ut till det Carlströms
för inhandling av råvaror.
Nackdelen med detta är att man handlar
långt mycket mer än vad man är där för.
Nu skulle jag "bara" ha lite filé, oxfilè.
Gick därifrån med det samt 2 fläskfilé, 4 chorizo,
massa prinskorv, köttfärs, högrev, falukorv
och inte minst 2 av deras fantastiska grillben.
Jaja nu har jag mat för ett tag framöver.

Valborgsmenyn blir som följer:

Hummersoppa, hemgjord såklart :)

Helstekt vitlöksspäckad oxfilé
med potatisbakelse och basilikasås.

Glass med egenhändigt tillredd kolasås.

Vitt vin, rött vin och en armanac till kaffet.

Vad tror ni? Vinner jag ;)

Kram på er.

// M

Kommentarer
Postat av: Glitterblomma

Du har redan vunnit! Över mig! Jag är urusel. Jag blir helt till mig över sånna som du- som kan sånt där! Jag skulle inte lyckas med någonting av det där- det är sant! Nej, jag skäms inte att säga det heller ;) Det finns annat jag är bra på som andra är mindre bra på. Så är det alltid. Men jag äter så gärna god mat! Kram o ha en underbar Valborg!!

2009-04-29 @ 14:49:35
URL: http://glitterblomma.wordpress.com
Postat av: Pappan

Självklart, blir det nåt över så kan du lägga det i en matlåda åt mig!

2009-04-29 @ 14:57:08
Postat av: Teresa

Klart du vinner, låter helt fantastiskt! Låter som du skulle platsat i "Halv åtta hos mig" på Tv4 =)

2009-04-29 @ 18:48:39
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: E

Hm, det slår yoghurtlunch med råge! Synd man inte ingår i din krets... :0)

2009-04-29 @ 20:15:31
URL: http://thekaleidoscope.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Och det här är ett frieri - vad säger du Mange!??

2009-04-29 @ 21:52:02
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Vilsna

Haha ja då får jag hoppas att jag impar på farsgubben också.

Hej pappan, det blir kanske nått gott på fredag också :)

T njaaa, det är lätt att misslyckas också ;)

E kretsen, hej, du är ju om inte annat fd fotbollsmorsa ;)

V, njaaa har vart gift lite mycket tror jag, men bjuder gärna goda vänner på middag. Vore kul med åtta barn ;)

2009-04-29 @ 22:26:55
Postat av: Vicktoria

tihi haha... bra. jag kommer! jag äter som en räka just nu, så det vore fint med ngt litet som smakar mycket :)

kram

2009-04-29 @ 22:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0